Mert ez már "szemétség" !

                                   A képet a Sea Sepherd Hungary Official FB oldaláról hoztam)                                                
Képtelen vagyok felfogni hazánkban az emberek igénytelenségét , nemtörődömségét, lustaságát. Mert igazán nem lenne nagy fáradtság azt a rakás szemetet nem szerteszét szórni az utcán, a mezőn, az erdőben. 
Hogy a millió csikkről ne is beszéljek....​mert trendi csak úgy kipöckölni a kocsiablakból.​



Óbudán lakom, és nagyon szeretem.
A napokban is sétáltunk Párommal a napsütésben, a madarak csiripeltek, már-már tavaszias volt a hangulat. A közelünkben lévő virágbolt előtt mindig meg-meg állok, annyira szép, színes, vidám. 


Pár lépésre kis előkert, ami lehetne szép is.....ha nem lenne tele papírzacskóval, papírzsepivel, maszkkal, szutyokkal.




De most tényleg? Mijjjatökért megy ez a "szemétség"? 
Mindig a fülemben cseng az Ausztrál rokonunk mondata, miszerint ​​​​igazán gyönyörű ​ez az ország, kár hogy ilyen szemetes......
Bakker.  
Tele van minden platform a sírással, panasszal, ez se jó, az se jó, szar az élet stb  (közben már annyi a tankhajó jármű az utcán, meg a lakópark hogy nos....), és azért mégsem képes sok ember olyan egyszerű, és nem fárasztó dolgot megtenni​ hogy otthon a saját kukájába dobálja a hulladékot?? 
Onnan aztán a varjak sem tudják kipiszkálni a McDonald's-os zacsit. 
Mondjuk sokáig nem is gondoltam hogy ezek a madarak mekkora kupit képesek csinálni, amíg a saját szememmel nem láttam....
​​Tovább megyek.....
Ha már szelektív. Komolyan olyan nagy nehézség összenyomni azt a szerencsétlen műanyag flakont???? Még alig kerül vissza az üres kuka, máris tele nyomják a több mint 2 literes kólásokkal, sőt hungarocellel, ami ugye nem is odavaló.


 Az í-re a pontot a kakis pelus teszi fel, rendszeresen, a papirosba........
Noooormális???
Igenis legyen mindenkiben chip....és legyenek kamerák !! Ha máshogy nem megy. Hogy csak simán be lehessen azonosítani azt a pofátlan szemetelőt aki ezt műveli, aztán szépen közmunkára fogni kicsit, had motyizgassa a szutykot szépen egy ideig! Hamupopócskázza a csikkeket, nodepláne vakargassa a falakról a firkákat!
Azért szerencsére van remény. Mintha egyre többen kapnák fel a fejüket, és próbálnának tenni valamit. 
Mint a Barátaink másodikos kisfia, aki volt már szemétgyűjtési akción is, és bizony elgondolkodik a dolgokon.
Mi több, le is rajzolja.


Talán az Ő korosztálya okosabb lesz mint mi. 
És végre a külföldiek is csak annyit mondanának:
 -Igazán gyönyörű ez az ország!
És pont.





 ​

Megjegyzések

  1. Jó írás. Megjegyzem személy szerint már túlléptem a "Miért? "-en. Mert az emberek többsége ilyen.
    De nem adom fel! Áttértem inkább a "Hogyan oldjam meg (akár önerőből is)?" - re. S ha ezen cselekedeteim hatására csak egy emberrel is kevesebb szemetel, vagy egy emberrel több szedi össze akár más közterületen elszórt szemetét, már megérte.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja. És nem vagyok Anonymous. "El Sombrero" vagyok. 😉

      Törlés
    2. Köszönöm. Most épp ez jött ki. :-) De igazad van. Én meg akkor is hiszek a mesékben. :-)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Valóban nagggyon Dur(ó)va...!!??

Szigetelés a magunk módján!

Riasztóan jó délután. :-)